استاندار كرمانشاه گفت: يكي از دست آوردهاي مهم شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهيه و تدوين برنامه توسعه كوتاه مدت شهرستان ها است كه از اين سند براي تدوين نهايي برنامه ششم توسعه استان بهره گرفته مي شود.
کد خبر: ۴۰۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 09 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري كرمانشاه؛ بیست ششمین نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان كرمانشاه به بررسي برنامه ششم توسعه اقتصادي اجتماعي و فرهنگي استان اختصاص داشت. دكتر رازاني در اين نشست اظهار داشت: محتواي لايحه برنامه ششم توسعه كشور در روند تصويب در مجلس شوراي اسلامي دچار تغييرات زيادي شد و نسخه نهايي با آنچه كه دولت تدبير و اميد ارايه كرد تفاوت هاي بسيار دارد.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: تدوين برنامه ششم توسعه كشور در 28 اسفندماه به پايان رسيده است و برنامه توسعه استان نيز سال گذشته همزمان با بررسي هاي مجلس، تدوين شده و عملاً امكان انطباق وجود نداشته است.

اين مقام عالي استان تصريح كرد: بنابراين ضرورت دارد سند توسعه استان دوباره با سند نهايي برنامه ششم توسعه كشور به عنوان سند بالادستي تطبيق داده شود و اين كار توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي استان انجام مي شود.

وي همچنين اظهار داشت: تدوين سند توسعه شهرستان ها از جمله كارها و دستآوردهاي بسيار خوبي بود كه با تحسين دكتر رحماني فضلي وزير كشور روبرو شد و ضرورت دارد در روند تدوين سند توسعه استان از اين سند پايين دستي نيز بهره گرفته شود تا بتوان يك برنامه خود و جامع و اثربخش براي توسعه استان تدوين كرد.

دكتر رازاني در دنباله سخنانش به ضرورت بررسي چگونگي و وضعيت اجراي برنامه پنجم توسعه در استان اشاره كرد و گفت: بايد بررسي شود در استان طي سال هاي گذشته در مقام اجرا تا چه اندازه به برنامه پنجم توسعه پايبند بوده ايم و تا چه اندازه در تحقق اهداف و برنامه هاي آن در استان موفقيت داشته ايم و مشخص شود كرمانشاه در ابتداي اين برنامه چه وضعيتي داشته و حال به كجا رسيده است.

 وي خاطرنشان كرد: تا زماني كه ابعاد اين موضوع روشن نشود نمي توان ورود مناسب و ثمربخشي به برنامه ششم توسعه است داشته.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار